Custom Serious Game

Serious Game: spel is niet alleen leuk, maar ook bijzonder leerzaam. Door de overweldigende beleving, het betrekken van meerdere type zintuigen, de tijdsdruk en het teamwork ontstaan er mogelijkheden om spel strategisch in te zetten. Leren over de speler, het team, de communicatie of over de achterliggende gedachtes van de game. Bijzonder geschikt dus voor inhoudelijke doelen zoals onboarding, training & development, voorlichting of assessments.

“Onze serious games zijn spellen met een doel én een missie!”

Bij The Team Building hebben we ruimschoots ervaring met zowel het leukste als het meest leerzame spel maken, vaak in combinatie met partners met kijk op de inhoud. Noem het zo gek en wij hebben er ooit een spel voor ontwikkeld. Onboarding tot 250 man, 100 man MT in een resort in het buitenland, voorlichting op festivals en crisis management voor overheden.

Waarom een serious game

Kennis blijft beter hangen.

Ware aard naar boven komt.

Mensen spel heel leuk vinden.

Jouw eigen avontuur

Samen met de klant kijken we waar de behoefte ligt: willen jullie een uniek spel op maat compleet verzorgd opgeleverd? Geen probleem? Of liever juist samen met ons ontwikkelen en zelf inkopen en hosten? Ook goed! Is het een eenmalige uitvoering of juist een meerjarig project? Intellectual property, opschaling, diverse stakeholders en complexe samenwerkingen, wij hebben eerder met het bijltje gehakt.

Een serious game is in te zetten voor bijvoorbeeld: Onboarding, training & development, werving & selectie, voorlichting of simulatie

Wil jij ook je eigen avontuur? Wij helpen je graag om jouw ultieme beleving te realiseren. Samen stemmen we het proces af op de impact die jullie organisatie nodig heeft. We beginnen daarmee altijd met een vrijblijvend en gratis kennismakingsgesprek of brainstorm.

Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op of mail naar zakelijk@theteambuilding.nl.

Succesvol verhaal

Voor een van de BIG4 organiseert The Team Building sinds ruim 2 jaar elke maand de afsluiter van een drie-daags-onboarding programma. Hierbij worden max. 30 teams van 8 nieuwe werknemers uitgedaagd over de opgedane kennis over het bedrijf. Het spel begint met een actrice die een scene schopt tijdens een presentatie. Het spel vindt plaats in de parkeergarage van het eigen hoofdkantoor. Aan het einde kunnen de teams hun eigen toegangsbadge verdienen.

Ervaring BLOOM

“Joëlle has supported with the design of a strategic teambuilding game for one of BLOOM’s clients in the Middle East. Joelle came up with several ideas to ensure that the underlying message of the game revealed itself in the right way. She is pragmatic, creative and a very pleasant person to work with. Involving her in the design/setup of the game made the teambuilding event a real succes.”

Merlin de Graaff – Partner BLOOM